
جشنواره کارافرین شو
.
دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان برگزار می کند:
لینک پیش ثبت نام:https://d-malayer.nus.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=6379 |
لینک ارسال فایل رویداد کارآفرین شو
https://d-malayer.nus.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=6381
مسابقه کارآفرین شو:
همزمان با هفته جهانی کارآفرینی و هفته پژوهش، دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان، اقدام به برگزاری جشنواره کارافرین شو
نموده است. کلیه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای بدون محدودیت در نوع رشته می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.
مهلت ارسال آثار: تا 27 آبان 1401
و زمان اعلام نتایج همزمان با اختتامیه هفته پژوهش می باشد
راهنمای شرکت درمسابقه:
< >در هنگام فیلمبرداری، گوشی خود را به حالت افقی نگه دارید.زمان کلیپ تهیه شده بین 3 الی 5 دقیقه تعیین شده است.حجم فایل های ارسالی حداکثر 100 مگابایت باشد .از دوربین پشت گوشی موبایل خود استفاده نمایید.برای فیلمبرداری از سه پایه استفاده کنید.منبع نور رو به روی دوربین نباشد. استفاده از افکتهای سنگین مجاز نمی باشد.همراهی تصویر با موسیقی متناسب، بلامانع است.رعایت پوشش اسلامی الزامی است.شخص مصاحبه کننده ، فرد شرکت کننده در مسابقه می باشد و در کادر مصاحبه با کارآفرین حضور داشته باشد.ابتدای کلیپ موارد زیر الزاما توسط شرکت کننده در مسابقه عنوان گردد:نام و نام خانوادگی شرکت کننده ی مسابقه «کارآفرین شو»رشته تحصیلی نام کارآفرین مورد مصاحبه(آقای....) یا (خانم....)ذکر شغل کارآفرینحد اقل 4 مورد از سوالات زیر الزاماً می بایست در مصاحبه گنجانده شوند.( طرح سوالات دیگر علاوه بر سوالات مذکور با توجه به محدودیت زمان کلیپ بلامانع است):از کارآفرین بخواهید خودشان را معرفی کنند : نام و نام خانوادگی کارآفرین، سن، مدت فعالیت، مدرک تحصیلی، حوزه فعالیت، نام شرکت (برند)، سال تأسیس. فعالیت یا دستاورد خود را کامل توضیح دهند.فعالیت مذکور کدام نیاز را در جامعه پاسخ می دهد؟چگونه توانستند نیاز جامعه در این حوزه را شناسایی کنند؟سرمایه اولیه برای شروع کار چند تومان بوده است و اکنون به چه مبلغی رسیده است؟انگیزه و نیاز اولیه ایشان در ابتدای شروع کار چه بوده است؟نکات لازم برای فیلمبرداری
شاخصه های عمومی یک کلیپ خوب
< >نور پردازی: نورپردازی در کیفیت ساخت یک کلیپ حرفهای بسیار تأثیرگذار است. بنابراین در زمان فیلمبرداری، نورپردازی را یکی از اولویت های اصلی خود قرار دهید. اگر به اندازه کافی از نور مناسب استفاده نکنید، احتمالاً ویدئو آماتوری به نظر می رسد، حتی اگر از هر جهت دیگری عالی باشند. خورشید یکی از بهترین منابع نوری برای فیلمبرداری است. اگر در نور طبیعی فیلم می گیرید، تمام تلاش خود را انجام دهید تا فوتیچ خود را صبح یا عصر که نور ملایمتر است، بگیرید. بک گراند : هیچ چیز به غیر از یک بک گراند نامرتب و حواس پرت کننده، فیلم شما را غیر حرفهای نشان نمیدهد. سعی کنید پشت صحنه یا پس زمینه را طوری انتخاب کنید که با موضوع فیلم همخوانی داشته باشد. یکی از راههای آسان برای ساخت کلیپ حرفهای، استفاده از پس زمینه یک رنگ است. یک دیوار، یک پرده یا ملافه و یک صفحه بزرگ کاغذ، همگی پس زمینههای خوبی هستند. مطمئن شوید که سوژه چند ده سانتی متر با پس زمینه فاصله داشته باشد تا از سایه انداختن روی آن جلوگیری کنید. همچنین بهتر است فیلم را در یک محیط حرفهای، فیلمبرداری کنید. مراقب باشید پس زمینه، پنجره یا سطح بازتابنده دیگری نداشته باشد چون ممکن است ناخواسته از همان سطح بازتابنده به کیفیت فیلم آسیب بزنید. ادیت فیلم یا ویرایش: برای ادیت فیلم هایتان میتوانید از ابزارهای حرفهای مانند Final Cut Pro و Adobe Premiere Pro و گزینههای سادهتری مانند Wave.video ،Camtasia یا iMovie استفاده کنید. نکات قابل توجه در ویرایش: امتحان افکت ها و جلوه های مختلف در طول فرآیند ویرایش ویدیو، میتواند سرگرمکننده باشد اما در این زمینه خیلی هم حساسیت به خرج ندهید. یک سبک ویرایش ساده معمولاً حرفهای به نظر میرسد. در مرحله ویرایش، چند کار را حتماً باید انجام دهید؛ که عبارتند از:
استفاده از حذف نویز (noise cancelling) برای پاک کردن هرگونه نویز پس زمینهتنظیم روشنایی در صورت نیازحذف مکث ها و سکوت های ناجوراضافه کردن موسیقی پس زمینهانتقال صحنه اولویت صدای واضح و موج دار:از آنجا که صدا بسیار مهم است، میکروفون خوب اولین وسیله ای است که باید در آن سرمایه گذاری کنید. استفاده از یک دستگاه ضبط مثل موبایل، راحت ترین و بهترین راه برای ضبط صدای ویدئو است. یعنی ویدئو را توسط دوربین و صدای آن را در دستگاه دیگری همانند گوشی ضبط کنید و سپس آنها را میکس نمایید.با قرار دادن میکروفن در نزدیکترین حالت ممکن به سوژه، صدا به طور واضح ضبط می شود.ممکن است بخواهید از فیلتر پاپ (pop filter) برای از بین بردن لغزش ها و خراش های ضبط شده استفاده کنید.از هرگونه صدای پس زمینه ای که ممکن است میکروفون شما باعث ایجاد آن شده باشد، آگاه شوید.نگذارید که صدای ترافیک، پرندگان و حتی صدای باد در ضبط شما مشکلی ایجاد کند، زیرا با استفاده از ابزارهای حرفه ای ویرایش صوت همانند Adobe Audition می توانید نویزها را حذف کرده و تنظیمات صوتی خود را به روش احسن انجام دهید.اجتناب از فوتیج های لرزان : از یک سه پایه استفاده کنید یا دوربین خود را روی یک سطح محکم تنظیم نمایید. البته تجهیزاتی همچون گیمبال نیز میتواند برای ثابت نگه داشتن دوربین و حتی گوشی بسیار کارآمد باشد. پس از نصب دوربین در یک جای ثابت، سعی کنید آنرا جابجا نکنید مگر اینکه مجبور شوید. تغییر مداوم جای دوربین باعث می شود از میزان حرفهای بودن ویدئو کاسته شود. حضور شما در فیلم: اگر خودتان قرار هست جلوی دوربین ظاهر شوید، نحوه ظاهر شدن شما در جلوی دوربین با آرامش و با ظاهر موقر باشد.صاف بایستید و از زبان بدن آرام استفاده کنید زیرا وضعیت بدِ بدن، بلافاصله در دوربین آشکار می شود.شانه ها را به عقب برده و عضلات خود را آرام نگه دارید. نفس عمیق بکشید، دستان خود را صلیب نکنید.لبخند بزنید، مخصوصاً در ابتدای ویدیوی خود! چون این کار باعث ایجاد تفاوت زیادی در دوستانه به نظر رسیدن شما می شود.هنگامی که صحبت میکنید کمی سرعت خود را کم کنید و سعی کنید مطالب را به روشنی بیان کنید. قانون یک سوم : قانون نسبت یک سوم یکی از اساسیترین اصول فیلمبرداری و ساخت کلیپ حرفهای است. این قانون در عکاسی و نقاشی میباشد که تأکید میکند، قرار گرفتن عناصر مهمِ تصویر در محل برخورد خطوط افقی و عمودی، که تصویر را به سه قسمت تقسیم میکنند، بیشترین توجه را به خود جلب کند.تصور کنید عکس را از دو راستا به ۳ قسمت مساوی تقسیم کردهایم. به جای اینکه سوژه خود را درست در وسط این خطوط قرار دهید، باید سوژه خود را در امتداد یکی از خطوط شبکه قرار دهید. نقاطی که خطوط همدیگر را قطع می کنند، مناطق تمرکز ویژهای هستند. بنابراین سعی کنید عناصر مهم فیلم را در آنجا قرار دهید. هر کدام از خطوط، یک مسیر مهم و هر کدام از نقاط برخورد، یک نقطه مهم در عکس هستند. پس بهتر است که نقاط کلیدی و مفهومی تصویر بر روی این نقاط و خطوط ثبت شود.فیلمبرداری از زوایای مختلف: در فیلم خود، از یک زاویه به زاویه دیگر کات کنید. اگر در حال ساخت یک ویدیو درباره نحوه انجام دادن یک کار (how-to video) هستید و یا به معرفی نسخه نمایشی یک محصول یا ویدئو می پردازید، این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد. برای هر ویدیو تعداد زیادی استوک فوتیج (Stock Footage) یا همان فوتیچ B-roll بگیرید تا در صورت تمایل این امکان را داشته باشید که بعداً از آنها استفاده کنید. بسته به موقعیت و شرایط فیلم های خود، از این فوتیج رول ها میتوانید برای نشان دادن حس آن صحنه خاص در ویدئوی خود استفاده کنید. هنگام تغییر دید و چشم انداز، حداقل ۴۵ درجه تغییر مکان دهید.
نکته خیلی مهم: شرکت کنندگان گرامی لطفا ابتدا فیلم خود را در یکی از مکان های بارگذاری فایل مثل آپارات و.... بارگذاری کرده و سپس لینک آن را در فرم ثبت نام وارد نمایید.
لینک ارسال فایل رویداد کارآفرین شو |
|
|